Korang guna ke diploma masa keje??

on Tuesday, April 14, 2009

Assalamualaikum....

Saja je keluarkan topik ni.... Tengah tension dengan macam-macam permasalahan yang bertimpa terutama masalah kewangan..

Okaylah buat apa cerita masalah aku kan.. Buang masa je..






















Aku rasa ramai dari kita yang kejenya tak menggunakan ilmu dalam pengaturcaraan .. AKu sendiri tak pandai lagi nak buat coding.. Walaupun aku salah seorang blogger tapi jarang sekali aku membuat coding.. Cuma kadang-kadang je aku usik-usik coding dalam blog.. Nak buat sistem?? Alamat tujuh malam pun tak siap.. Jadi korang camne??
Mesti ramai yang pandai ngan .Net, PHP, dan apa2 lagi bahasa pengaturcaraanlah..
Baguslah tu... Mana tau kalau2 aku boleh JV ngan korang buat projek-projek sistem..

8 comments:

Anonymous said...

cerita riwayat kerja aku sikit....memulakan kerja sebagai juruteknik komputer comfirm ler tak guna diploma sains komputer....dah 2 tahun repair pc..mohon programmer...dapat programmer bahagian teknikal..memantau...kerja repair pc selama 4 tahun..juruteknik buat repair pc aku tolong2 diorang repair juga...kompom tak buat sistem sepanjang masa tu...pastu dah bosan minta tukar bahagian sistem maklumat. 3 tahun kat sini..asyik kena marah je..sebab dikatakan 'slow' buat programming..aku pon naik darah...asyik kena kutuk orang je....aku mintak tukar bahagian teknikal balik..sekarang bahagian inventori...lebih kepada pengurusan aset(pelupusan)..nampaknya aku memang lebih cenderung kepada bahagian teknikal dari sistem maklumat, sekian terima kasih

zool said...

Er.. sapa ngko ek?? Aku tertanya2.. Beritau le...

Anonymous said...

aku banyak guna perkataan 'ler' ,'ko' rasanya ko dapat teka aku org mana.....

zool said...

Masih tak dapat nak tangkap lagi ...

Anonymous said...

tanya asmawi busu..dia tahu sapa aku......
aku..jenis.....yang suka membaca..blog orang...baca yahoo group manster.....baca perkembangan kawan2 seangkatan....cuba aku tak suka...menonjol...je....sekian

zool a.k.a tiecho said...

Tak rajin de aku nak tanya..
Terpulanglah kalau ko tak nak beritau identiti ko..
Aku buat blog ni nak sambung balik network tapi kalau ko tak nak takpelah..

apahal pun tq sebab tgk blog ni

awie said...

hmm...aku teka ye sape anonymous ni...rasanya TAWAM..a'a betul la tu kot

Shafiq Mustapa said...

taiko,

ni pegalaman aku. aku blaja takat diploma jek. so mmg la aku guna diploma masa keje kan

1st keje, ngan india kelentong, takyah tgk diploma, tak sampai 6 bulan cabut

2nd keje, interview sempoi, takde resume or tunjuk diploma, dapat kerja dan melekat sampai sekarang

perjalanan dia lebih kurang camni, mmg di assign sebagai programmer, jadi setelah lama bekerja, kena pantau network dan technical. skarang ni banyak buat kerja project management. tapi hati aku tetap kat programming, kira coder la aku.

Post a Comment